Design Justice, Assessment and Artificial Intelligence

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.56152/reped2024-vol5num3-art1

Palabras clave:

Design justice, assessment, artificial intelligence, equity, inclusion, backward design

Resumen

Our current education systems continue to foster and enable inequality and injustice. Education is designed for a different age and continues to be an instrument of human capital and social engineering. Reforming education to focus on equity, inclusion, and social justice is a growing imperative in complex, fast-changing societies. Using the principles of design justice, refocusing assessment and leveraging artificial intelligence to enable learning for all is explored with a focus on differentiated assessment.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

2024-08-31

Cómo citar

Murgatroyd, S. (2024). Design Justice, Assessment and Artificial Intelligence. REVISTA PARAGUAYA DE EDUCACIÓN A DISTANCIA (REPED), 5(3), 3–10. https://doi.org/10.56152/reped2024-vol5num3-art1

Número

Sección

Artículos

Artículos similares

1 2 3 4 > >> 

También puede Iniciar una búsqueda de similitud avanzada para este artículo.

Artículos más leídos del mismo autor/a