Digitization, a new social condition?
DOI:
https://doi.org/10.54549/cs.2022.2.3.4574Keywords:
digitalización, asistencia robótica, agentes digitales, tecnointeracción, capitalismo digitalAbstract
It is a reflection on the digitization of daily life, translated into the widespread use of digital artifacts connected to the Internet that has become a global practice, because it became the dominant type of interaction in a digitized world. It is a technical-social phenomenon that directly affects the cognitive sphere and, consequently, access to useful information in the labor, educational, political, and recreational fields.
The use of digital technology implies risks in the sense that it can produce the sensation of being able to replace the ability to think and decide of users, because it has a certain autonomy and operational capacity as it is based on artificial intelligence and offers robotic assistance. of different kinds.
Downloads
Metrics
References
Barbero, J M. (2007). Tecnicidades, identidades, alteridades: desubicaciones y opacidades de la comunicación en el nuevo siglo. En D. Moraes
(Coord.) Sociedad Mediatizada (pp. 69-98). Barcelona. Gedisa editorial.
Cassin, B. (2014). Googléame. La segunda misión de los Estados Unidos. México. Fondo de Cultura Económica.
Mores, D. (2007). La tiranía de lo fugaz: mercantilización cultural y saturación mediática. En D. Moraes (Coord.) Sociedad Mediatizada (pp. 21-38). Barcelona. Gedisa editorial.
Sadin, E. (2018). La Siliconización del mundo. La irresistible expansión del liberalismo digital. Buenos Aires. Caja Negra Editora.
Sadin, E. (2017). La humanidad aumentada. La administración digital del mundo. Buenos Aires. Editorial Caja Negra
Vizer, E. (2007). Procesos sociotécnicos y mediatización en la cultura tecnológica. En D. Moraes (Coord.) Sociedad Mediatizada (pp. 39-97). Barcelona. Gedisa editorial.